Koneli RituArt
mozgás-képesség és tehetségfejlesztő program
A Koneli RituArt mozgás-képesség és tehetségfejlesztő programunk közel 20 éves tapasztalatra épülő, oktatás-nevelési rendszerbe integrálható, saját élmény alapú, komplex pedagógusképzés, amely összhangban van Prof. Dr. Bábosik István, az ELTE neveléstudományi professzor módszerére épült KONELI Oktatási Programmal. A konstruktív életvezetés pedagógiájának koncepciója és személyiségfejlesztő (érzelemgazdag, kiegyensúlyozott életvezetésű) értékteremtő hatása komplex módon jelenik meg programunk kognitív, szociális, mozgás, tehetség és kommunikációs képességek és készségek fejlesztésében.
Középpontjában egy tudatosan összeállított mozgásrendszer, felszabadult játék, illetve a harmóniára, kiegyensúlyozottságra törekvés áll. E sokrétű program segítségével játékosan és könnyedén fejleszthető a mozgáskoordináció, az egyensúlyérzék, a memória. Hatékony módszereket tartalmaz óvodás és iskolás kihívásokra, amelyekkel javul a figyelem, a feladattartás, a kitartás, az önértékelés, a monotonitástűrés. E játékos mozgásfejlesztés tudatosan fejleszti az összes tanulási képességet/készséget, valódi tudásra ad megoldásokat. Továbbá serkenti a kreatív gondolkodást, a morális érzékenységet, és az érzelmi stabilitást.
A képzés célja
A Koneli RituArt egy eredményesen kipróbált franchise pedagógusképzés célja, hogy olyan szakembereket képezzen, akik hozzáértők a tudatos mozgás-képesség és tehetségfejlesztésben, tisztában vannak ennek elméleti hátterével és rendelkeznek olyan pedagógia, életviteli alapismeretekkel, amelyek biztosítják a gyermekek hosszútávú, biztonságos fejlődését, fejlesztését.
A mozgásszegény életmód, a káros környezeti hatások, a digitalizált, felgyorsult világ okozta idegrendszeri változások /elmaradások/ megoldására, enyhítésére egy holisztikus szemlélettel megközelített programot kínálunk, amely a mozgás-és képességfejlesztésen kívül támogatja az egész személyiség kibontakoztatását. Hatékony a tanulási zavarok, nehézségek, illetve a szorongások leküzdésében.
A képzés minden résztvevőt (a saját felkészültségének és adottságának megfelelően) felkészít egy 30 órás óvodai korosztály (5-6 életév) számára kifejlesztett (30órás) foglalkozássorozat biztonságos, hatékony és élvezetes levezetésére.
Legfontosabb jellemzői, hatásai:
- középpontjában a tudatos mozgás, felszabadult játék áll
- hatékony a tanulási zavarok, nehézségek leküzdésében
- gyakorlásukkal javul a figyelem, feladattartás, kitartás, önértékelés, monotonitástűrés
- fejleszti az egyensúlyérzéket, problémamegoldást, memóriát, tanulási képességeket
- segít a szorongások, félelmek leküzdésében
- ösztönzi az erkölcsi érzékenységet, az érzelmi biztonság megtalálását, a kreatív gondolkodást
- segít megtapasztalni a Flow élményt
- hatékony a képesség-és tehetségfejlesztésben
A pedagógusképzés vezetői:
Kardos Éva A KONELI Intézmények alapítója
Németh Rita - Az ALMA Nemzetközi Egyesület vezetője, a KONELI RituArt megálmodója
Tanfolyam időbeosztás:
30 órás-3 napos képzés időbontása
2023. november 25. 9.00-13.00 13.30-17.00
2023. december 2. 9.00-13.00 13.30-17.00
2023. december 9. 9.00-13.00 13.30-17.00
Helyszín: KONELI Kincsem Sziget Óvoda- Varázshíd Tanoda (Dunakeszi, Dr. Kemény Ferenc utca 36.)
A beadandó (óraterv + videó) teljesítése:
A résztvevők a képzés teljesítését követően olyan óvodai foglalkozásokat tartanak, melyeken hasznosíthatják a Koneli RituArt szemléletét, és amelyekbe beépíthetik, illetve alkalmazhatják a fejlesztő gyakorlatokat, módszereket. Egy Koneli RituArt foglalkozás levezetésének kép-és hanganyagát (30perc) kérjük szépen továbbításra a tanfolyamvezető részére. Ennek elfogadását követően kerül kiállításra a képzés sikeres elvégzéséről a tanúsítvány.
A beadás határideje: 2024. január 28.
TEMATIKA
Koneli RituArt alapfokú 30 órás-30x45perc-/ 3 napos óvodai pedagógusképzés
|
Képzés tanegységei |
|
1. |
A képzés programja és követelményrendszere, ismerkedés, közösségépítés |
elmélet és gyakorlat |
2. |
A képzés célja, elemei, jellemzői, hatásai |
elmélet |
3. |
A képzés felépítése, módszertana |
elmélet |
4. |
Bemelegítés, keresztirányú mozgások jelentősége a programban |
elmélet és gyakorlat |
5. |
Mozgásfejlesztés (gyermekjóga) az elméletben, illetve testhelyzetek a gyakorlatban |
elmélet és gyakorlat |
6. |
Zsonglőrpedagógia történelmi áttekintése, eredete, alapozás elsajátítása |
elmélet és gyakorlat |
7. |
Modern tánc áttekintése a képzésen belüli mozdulatok alkalmazása-5 Fa és 5 Tűz típusú mozdulat bemutatása és elsajátítása |
elmélet és gyakorlat |
8. |
Drámapedagógiai irányzatok, 1-10.szabályjáték bemutatása és alkalmazása |
elmélet és gyakorlat |
9. |
Az öt változó állapot megjelenése, hatásaik és alkalmazásuk a képzésben |
elmélet |
10. |
Pedagógus-továbbképzés 1-10. óratervének áttekintése |
gyakorlat |
11. |
Napindító beszélgető kör, KRA köszönés, bemelegítés |
gyakorlat |
12. |
Szakmai irányelvek, fogalmak áttekintése |
elmélet |
13. |
Oktatásmódszertan: előkészületek, eredményes foglalkozások szempontrendszere |
elmélet |
14. |
Oktatói kommunikáció, foglalkozás-vezetés alapelvei |
elmélet |
15. |
Zsonglőrpedagógia (POI) alapozás gyakorlása, új (6) technikák |
gyakorlat |
16. |
Relaxáció típusai és gyakorlatai |
elmélet és gyakorlat |
17. |
Masszázstechnikák áttekintése és gyakorlatainak alkalmazása |
elmélet és gyakorlat |
18. |
Modern tánc jelentősége, a képzésen belüli mozdulatok alkalmazása-5 Föld és 5 Fém típusú mozdulat bemutatása és elsajátítása |
elmélet és gyakorlat |
19. |
Drámapedagógiai irányzatok, 11-20. szabályjáték bemutatása és alkalmazása |
elmélet és gyakorlat |
20. |
Pedagógus továbbképzés 11-20. óratervének áttekintése |
gyakorlat |
21. |
Napindító beszélgető kör, KRA köszönés, bemelegítés |
gyakorlat |
22. |
Igazítások, biztonság, KRA eszközök bemutatása, beszerzési források |
elmélet és gyakorlat |
23. |
Légzőgyakorlatok megismerése és gyakorlása |
elmélet és gyakorlat |
24. |
Nagymozgások jelentősége a programban és gyakorlatai |
gyakorlat |
25. |
Zsonglőrpedagógia (POI) alapozás gyakorlása, új (6) technikák nehezítések: egyedül, párban, csoportban |
gyakorlat |
26. |
Modern tánc áttekintése a képzésen belüli mozdulatok alkalmazása-5 Víz típusú mozdulat bemutatása és elsajátítása |
elmélet és gyakorlat |
27. |
Drámapedagógiai irányzatok, 21-30. szabályjáték bemutatása és alkalmazása |
elmélet és gyakorlat |
28. |
Pedagógus továbbképzés 21-30. óratervének áttekintése |
gyakorlat |
29. |
Opcionális próbatanítás -óraterv szerint |
gyakorlat |
30. |
Kérdések tisztázása, továbblépés, a KONELI fejlesztőpedagógia rendszeréhez való csatlakozás, zárás |
elmélet |
|
|
|
Miért éri meg csatlakozni a KONELI Franchise programhoz?
- Kipróbált és bevált Új szakmát adunk a kezedbe!
- Fő- és mellékállásban is végezhető
- Egyedi szolgáltatással-Franchise Program-támogatjuk sikeresen végzett oktatóink pályafutását!
- Rendszeres kapcsolat- és közösségépítő szakmai rendezvényeket szervezünk!
- Innovatív, egyedülálló programot kínálunk!
- Rendszeresen megújuló továbbképzéseket ajánlunk évente!
keress minket!
Bővebb felvilágosítás:
Elérhetőség:
Bemutató órák Dunakeszin hétfőn 15.15-16:00 és csütörtökön 15.30-16.15
Ha szeretnéd megnézni bemutató óránkat, itt tudsz jelentkezni, és egyeztetünk időpontot. LINK